Personalmarketing des 21. Jahrhunderts: Konzepte und praktische UmsetzungAnalyse wesentlicher Herausforderungen und Ableitung von Handlungsstrategien für Unternehmen
Human Resource Marketing of the 21st century: concepts and practical implementationAnalysis of key challenges and the derivation of action strategies for companies
- Nachdem die Grundlagen des Personalmarketings vorgestellt wurden, konnten fünf wesentliche Herausforderungen ausgearbeitet werden, mit denen Personalverantwortliche und Mitarbeiter des Personalmarketings künftig konfrontiert werden. Diese Bachelorarbeit stellt eine Auswahl an Handlungsempfehlungen zusammen, wie Unternehmen die Herausforderungen des Personalmarketings in Zukunft bewältigen können.
- After presenting the foundations of HRM, five key challenges have been identified that will enable HR managers and staffing personnel to meet in the future. This bachelor thesis provides a selection of recommendations on how companies can deal with the challenges of personal marketing.
Author: | Lena Hofmann |
---|---|
Advisor: | Uta KirschtenGND, Thomas Rink-Neave |
Document Type: | Bachelor Thesis |
Language: | German |
Name: | Westsächsische Hochschule Zwickau Dr. Friedrichs - Ring 2A, 08056 Zwickau |
Date of Publication (online): | 2017/02/21 |
Year of first Publication: | 2017 |
Publishing Institution: | Westsächsische Hochschule Zwickau |
Date of final exam: | 2017/02/24 |
Tag: | Personalakquise; Personalbindung |
GND Keyword: | Personalmarketing; Personalwesen |
Page Number: | 58 Seiten, 16 Abb., - Tab., 34 Lit. |
Faculty: | Westsächsische Hochschule Zwickau / Wirtschaftswissenschaften |
Release Date: | 2019/10/25 |