Personalmarketing des 21. Jahrhunderts: Konzepte und praktische UmsetzungAnalyse wesentlicher Herausforderungen und Ableitung von Handlungsstrategien für Unternehmen

Human Resource Marketing of the 21st century: concepts and practical implementationAnalysis of key challenges and the derivation of action strategies for companies

  • Nachdem die Grundlagen des Personalmarketings vorgestellt wurden, konnten fünf wesentliche Herausforderungen ausgearbeitet werden, mit denen Personalverantwortliche und Mitarbeiter des Personalmarketings künftig konfrontiert werden. Diese Bachelorarbeit stellt eine Auswahl an Handlungsempfehlungen zusammen, wie Unternehmen die Herausforderungen des Personalmarketings in Zukunft bewältigen können.
  • After presenting the foundations of HRM, five key challenges have been identified that will enable HR managers and staffing personnel to meet in the future. This bachelor thesis provides a selection of recommendations on how companies can deal with the challenges of personal marketing.

Export metadata

Additional Services

Metadaten
Author:Lena Hofmann
Advisor:Uta KirschtenGND, Thomas Rink-Neave
Document Type:Bachelor Thesis
Language:German
Name:Westsächsische Hochschule Zwickau
Dr. Friedrichs - Ring 2A, 08056 Zwickau
Date of Publication (online):2017/02/21
Year of first Publication:2017
Publishing Institution:Westsächsische Hochschule Zwickau
Date of final exam:2017/02/24
Tag:Personalakquise; Personalbindung
GND Keyword:Personalmarketing; Personalwesen
Page Number:58 Seiten, 16 Abb., - Tab., 34 Lit.
Faculty:Westsächsische Hochschule Zwickau / Wirtschaftswissenschaften
Release Date:2019/10/25